tisdag 31 januari 2012

Ett kärt återseende...

Äntligen slipper ni mitt fåniga flin, och får se en ugn istället......och inte vilken ugn som helst, utan en ugn jag stiftat bekantskap med, för några år sedan.Nämligen i Herrljunga där jag jobbade på konditori Centrum ca ett år...Varför detta känsliga återseende? Det är ju så att letat en ugn ett tag, eftersom befintlig ugn ju är sjuk.Har tittat på olika annonser och auktioner men det har inte velat sig.....tills nu! Ringde på en annons och säljaren sa att han hade två ugnar varav en var gratis, han hade tröttnat på den ville bli av med den, och det var denna stiliga pjäs med jässkåp och allt, så om allt vill sig väl är den på Nolbygård ganska snart, det blir ju trots allt lättare att baka med en fungerande ugn. Har nu också gått ner till halvtid, så jag tillbringar   halva min tid med förberedelser för start, känns gott......

2 kommentarer:

  1. Härlig resa du gör.
    Halkade in här när jag letade ugn till vårt hembageri. www.camumma.se Har frågat om offerter från Sveba och panea så vi får se var det landar. Blev lite intresserad av den du hade beställt då du skrev att den drar mindre ström. Ska kolla vidare på den.
    Lycka till med allt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Roligt att du hittat hit och kommenterat, det är lite få kommentarer tycker jag, men men. Har hört mycket gott om denna Italienska ugn som Nordisk Bageriteknik säljer.Den kommer en vecka innan jag startar så det blir lite stressigt att baka in den, men de ska gå. Lycka till med ditt företag och med nya ugnen vilken det nu blir.
    Ds. Om du Inte har för brått ska du få ett utlåtande av mig när ja bakat ett tag Ps.

    SvaraRadera