torsdag 19 januari 2012

Stora Auktionsdagen.....


Så var det åter dags att investera mitt kapital i säkra värdesaker.........Budat under dagen på två ting, en kassapparat och  en elflakmoppe som ska tjänstgöra som brödbil för leveranser till Planeten och alla tillströmmande kunder........av ekologiska bröd och bakverk. Ring så moppar vi.....(slog mig att vi får utöka verksamheten med en städ del också) Det måste väl vara ett bra ekologiskt alternativ......  En liten detalj är även denna gång ovetskapen om den funkar..... men min gode vän som hjälpte mig med degblandaren är en fena på gamla moppar, får lägga min mopppe i hans händer....! Men iden är tlltalande....! Visst.....?

Det andra fyndet var en kassaapparat av märket Sharp med svart box, som man måste ha, säger skatteverket. Priset blev ungerfär vad en svart box kostar så jag känner mig nöjd. Ringde och hörde om den fungerade, och han  sa med mycket övertygande röst:  "det gjorde den i allafall när vi hämtade den på tobaksaffären" så det är klart den fungerar.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar