onsdag 14 december 2011

obs!ändrat.....GLÖM EJ LÖRDAGEN 3 Mars...

Lördagen den 3 mars öppnar vi bageri och cafe om inget händer, och det kan ju det uppenbarligen.... men låt oss hoppas på att allt flyter på. Annars är den sjuka degblandaren hos doktorn, hoppas på en snabb diagnos, och rätt meducin så ska den nog bli bra. Bra är också att jag kom på, att en av de tre grytorna faktiskt passade.... skäms lite, men ler och tycker att det är ju finfint med två grytor(om nu maskinen fungerar....hmm)Hoppas ni sprider bloggen och pratar om det fantastiska ekobageriet som ska öppna på det vackra Nolbygård.....Ni får gärna kommentera mer, lite kul med feedback är det.

4 kommentarer:

  1. Jag har lite feedback. Jag tycker det är verkar bra att du bloggar och har kul! Men jag undrar om du har funderat på vad du vill ha bloggen till. Vad det är du berättar för dina kunder? Det jag minns mest av inlägg är dom negativa sakerna som du har berättat om. Ska du verkligen berätta om misslyckade köp, oro och sjukdomar? Eller ska du berätta om saker som gör en lockad att köpa bröd där som är fräscha och bra? Kanske fundera på vilka ord som kan ersätta ord som sjuka degblandare och medicin och att du skäms... Men den reflektionen kanske du redan har gjort och har gjort ett medvetet beslut! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för matnyttig respons. Min tanke med bloggen är att alla som är intresserade får åka med mig på resan att dra igång bagericafèet. Har läst andra liknande bloggar om att börja stenugnsbageri främst,tyckte det var intessant. men när du säger det stog det nog inte så mycket om ofrächa degblandare.....kanske inte så smart, men o andra sidan är det ju det som händer just nu så då skriver jag det.Gjort är gjort....jag ler i vart fall,och baka har jag ju inte ens börjat med. Förhoppningsvis ordnar sig allt till slut och bakningen börjar,och då blir det ju lite smakligare,vackrare och frächare.....

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt kul att du bloggar så mycket! Och det är ju intressanta saker du skriver. :) Följer med spänning bloggen. Du får visa mig lokalen på lovet.

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt roligt att följa dig i dina med och motgångar på resan mot öppnandet. Lite av grejen är ju att det som är besvärligt nu, blir en bra historia när problemet är löst. Det är då leendet kommer. Fortsätt du att skriva om dina vedermödor. Tids nog blir det tid att skriva om succén med bagericafét ;-)

    SvaraRadera