torsdag 8 december 2011

Det är så vackert....

Ibland bara händer det....Lasse ler Mer än vanligt. Håll i er nu....Håller på att få köpa bageri maskiner från mitt barndoms bageri vid Jättesten på Hisingen i Göteborg....där jag för första gången berättade för pappa att jag var kär i min klasskamrat Elisabeth,efter en skidtur. Tror det var i andra klass, mins tydligt lukten  i bageriet och den goda semlan vi åt tillsammans. Oj Oj det var tider det. Kanske det var denna upplevelse som la grunden till mitt bagarliv och förstås mormors bullar med äpplemos i, som alltid bakades på fredagar och var snustorra redan nån dag efteråt...... Nåväl, min mor tipsade att det nedlagda bageriets ägare hade fått jobb hos min mammas vänninas son,så hon frågade sin vännina om hennes son kunde fråga den före detta bagaren på det nedlagda bageriet om han hade några bagerimaskiner kvar. Det hade han,så nu ska jag titta vad han har, så det blir spännande att se vad som finns. I vart fall fans där en degblandare med inte mindre än fyra deggrytor, så de får man säga är en framgång, om det är någon som passar förstås.....på söndag blir titten, återkommer då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar