lördag 17 mars 2012

Tankar om första bakdagarna.....

Först ett tack till alla som hjälpt och stöttat mig på vägen till öppningsdags, och tack alla som kommit och fikat och köpt bröd, och tack för alla positiva reaktioner jag fått......det känns ju alldeles rätt att öppna detta bageri o kafe.....!!
    Rent tekniskt har bageriet fungerat alldeles utmärkt, lättarbetat och förvånansvärt praktiskt. Det som fattas är nånstans att lägga dom färdiga bröden,men det är svårt med plats.....det blir också trångt när Jessica och kafepersonalen ska samsas med mig om det lilla utrymmet.....
   Då till bröden.Utbudet känns varierat och bra. Har gått bra att baka bröden men har inte lyckats få dom höga och fina... ska ju inte svälla upp och se industri bakade ut men lite högre, med vackrare snitt vore önskvärt....Kanelbullarna var katastrof, fastnade i gomen och kändes torra.... bytte mjöl tlll dinkel och blev bättre.  Wienerbröden var såklart goda, men dåligt frasiga och platta....Lyckas bra med kavlingen men blir så ändå....Tror det beror på mjölet, ölandsvete eftersom bullarna blev bättre med dinkel, men vad vet jag? Nån som har nån fundering?
   Hur som helst är ni hjärtligt välkomna om ni har vägarna förbi. Torsdag , Fredag 9-18   Lördag 10-16 NolbygårddsEkobageri  Tomteredsvägen 1      441 38  Alingsås  Har även ett telefonnummer, ett lätt sådant 0322-12323    

2 kommentarer:

  1. När jag jobbade på förskolan i Majorna hade jag föräldrar som driver Majornas ekobageri eller vad det nu heter. Du skulle ju kunna kontakta dom, Robin heter bagaren o hälsa från mig ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för svar...Det var där jag var på surdegskurs, vädigt bra och trevligt.så jag har ju en kontakt med honom, men man vill ju inte störa för mycket..... jag kommer prata med mina kontakter om saken såklart, nu har jag ju försökt prova själv, det är ju så man lär sig..... Lasse
    ps. vet inte vem jag ska hälsa ifrån det står bara anonym....ds

    SvaraRadera