torsdag 1 mars 2012

En händelserik dag.....

Idag skulle mycket hända och mycke har hänt.....
Första leveransen kom med DHL, en pall med olika utensiler såsom mjölställ, plåtar skopor o knivar.
Idag är det julafton med många paket....Nästa var något större och tyngre en stenugn minsann....

Ugn med hus
 Ser inte mycket ut för världen men mycket för mig, det är ju trots allt den som ska ge mig mitt levebröd....

In igen och skruva på mina hyllor, och efter fem minuter ringde telefonen och DHL var på väg med nästa paket, även denna gång med olika utensiler brödkorgar bl.a. Sen var det dags för mig att bege mig till Planeten för första leveransen råvaror...
Planeten som jag kommer att leverera bröd till....
Lite ekologiska råvaror på en bädd av kartonger på väg till soptippen....

Tillbaks igen för att göra det sista innan det var dags att bege sig till Herrljunga för att hämta den fådda ugnen. Hade anlitat en firma att flytta den men fick hjälpa till med att lyfta den 300kglos tunga ugnen.
Allt gick bra, och även att lyfta in den till sitt nya hem. Då var det bara den 400kglos stenugnen kvar att ställa överst........Fem man lyckades få upp den på 1,20m höjd så nu står den där i hela sin prakt.....
Se så stiligt...

Underst även ett jässkåp...
Lite städ och måljobb så blir den som ny...

Dom nya degblandarena...


 Och imorgon kommer Kent och kopplar in ugnen........

1 kommentar:

  1. "Levebröd", det passar ju en bagare! Nu börjar det dra ihop sig till premiär. Spännande!

    SvaraRadera