fredag 10 februari 2012

En innehållsrik dag......



Denna dag var det dags att hämta moppe och kassaapparat.Vägen gick till Borås och vidare till Jönköping där jag stannade till för en fika. Tittade på min app Cafékartan och får syn på Bageriet ett stenugnbageri som ligger tjusigt vid Munksjön pratade lit med dessa trevliga bagare, där fanns en lika dan ugn som jag beställt minsann.Tog en dubbelespresso och macka och köpte ett bröd(som vi senare njöt med morotssoppa)som var mycket gott..... Sista bilden är utsikten mot Munksjön, inte illa....





Vidare till Ryd som visade sig vara en liten gullig by med små röda hus med vita knutar utom det hus jag skulle till. Väl framme kom frun i huset ut och öppnade bakluckan på sin bil och jag min, utväxling skedde utan problem..... Kändes som jag skulle tagit på mig slokhatten och tittat mig skylldigt omkring.....men papperna var i sin ordning, så det var bara att köra tillbaka med ett uppehåll i Ulricehamn för fika...  Espresso igen jämte en Mariaboll. Inte så god som jag minns den, den var gjord som en bakelse med grädde på och var i kyl....Jag minns den som rumstempererad med sylt på..... Hur god är kylskåpskall petit choux gjord på margarin(fett inte smör alltså)på en skala.....jaja,lite piggare gick färden vidare till Sharp i Borås för att lämna kassaapparaten för uppdatering,fick en föreläsning hur det fungerar....det är inte bara att baka bröd när man ska baka bröd om man säger så....En sak kvar, moppe hämtning gick lätt som en plätt..... 
Lite värre var det att få ner den från kärran, allt fruset eller rostat???? Nu levererad till moppeproffs,spännande fortsättning föjer.......På det hela taget en härlig solig kall dag med nya upplevelser, hur många har kört en elflakmoppe på en kärra, bara det, ler....

1 kommentar:

  1. Spänningen stiger! Äh, nu blev det ju nästan lite Perrahumor med tanke på elmoppen... ;-)

    SvaraRadera