tisdag 29 november 2011

Resultat av Första resan

Gav mig iväg vid nio och kom fram vid ett tiden till Konstantin Messmer på Björkaholms bakarstuga, som visade sig ligga längst inne i skogen. Men ett fint litet bageri var det och gott bröd som vunnit guld i SM i bröd. Efter att ha tittat runt och pratat en stund gav jag mig av till det egentliga målet: Karlstad.
Konsatantin i sitt bageri och utanför:Tack för besöket.

Hittade lätt till gatuköket där maskinerna stod och väntade. Aj, aj – hade glömt pengarna så det blev att ta sig in i Karlstad igen. Väl tillbaka ville jag ju prova den, känns ju rimligt tycker jag. Tog den till Mekonomen bredvid som hade en "handskkontakt". Fick igång den men lät inte bra, dessutom passade inga av dom tre!!! grytorna som var med. Vad göra, förstod att jag nog hade svårt att få tillbaka handpenningen jag satt in tidigare så det blev att pruta. Lyckades" enas" till slut då han surt gick iväg utan att säga hej, hmm... Så nu har jag åkt ca 60 mil och äger en fritös och klämgrill och en obrukbar degblandare. Som tröst åkte jag förbi Maxi i Skövde och köpte några smörbakade wienerbröd.
Dessutom började motorlampan lysa på hemvägen. Dyrt? Jaja, jag ler och hoppas på att det finns deggrytor på begagnatmarknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar